Design as a management strategy
DOI:
https://doi.org/10.26563/dobras.v4i8.239Keywords:
design, strategy, management.Abstract
This article work with design as a management strategy for clothing companies. Implying discipline, concentration, persistence, and research, design is capable of providing these organizations with competitiveness and advantages through strategic plans which are able to deal with problems, avoid future ones and diminish the copy culture through projects development and planning in the execution.
Downloads
References
AURIANI, M. Gestão do design nas indústrias de calçados femininos de Jaú. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção). São Paulo, 2004. Universidade Paulista.
BARBARÁ, S.; FREITAS, S. (Org.). Design: gestão métodos, projetos, processos. Rio de Janeiro: Ciência Moderna, 2007.
BAXTER, M. Projeto de produto: guia prático para o design de novos produtos. São Paulo: Blücher, 1998.
BONSIEPE, G. Design: do material ao digital. Florianópolis: FIESC/SENAI/IEL, 1997.
FIELL, C. J.; FIELL, P. Design do século XXI. Colônia: Taschen, 2001.
MARTINS, R. F. de F.; MERINO, E. A. D. A gestão de design como estratégia organizacional. Londrina: Eduel, 2008.
MORELLI, G. (Coord.) Cara brasileira: a brasilidade nos negócios, um caminho para o “made in Brazil”. Brasília: Sebrae, 2002.
PALOMINO, E. A moda. São Paulo: Publifolha, 2003.
PHILLIPS, P. L. Briefing: a gestão do projeto de design. São Paulo: Blücher. 2008.
TREPTOW, D. Inventando moda: planejamento de coleção. Brusque: Doris Treptow, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyrights of the works published in this journal belong to the author, and dObra[s] holds the rights of first publication. Due to their publication in this open access journal, any work here is free to use, with its own attributions, in educational and non-commercial applications.