Design as a management strategy

Authors

  • Amanda Vatras

DOI:

https://doi.org/10.26563/dobras.v4i8.239

Keywords:

design, strategy, management.

Abstract

This article work with design as a management strategy for clothing companies. Implying discipline, concentration, persistence, and research, design is capable of providing these organizations with competitiveness and advantages through strategic plans which are able to deal with problems, avoid future ones and diminish the copy culture through projects development and planning in the execution.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AURIANI, M. Gestão do design nas indústrias de calçados femininos de Jaú. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção). São Paulo, 2004. Universidade Paulista.

BARBARÁ, S.; FREITAS, S. (Org.). Design: gestão métodos, projetos, processos. Rio de Janeiro: Ciência Moderna, 2007.

BAXTER, M. Projeto de produto: guia prático para o design de novos produtos. São Paulo: Blücher, 1998.

BONSIEPE, G. Design: do material ao digital. Florianópolis: FIESC/SENAI/IEL, 1997.

FIELL, C. J.; FIELL, P. Design do século XXI. Colônia: Taschen, 2001.

MARTINS, R. F. de F.; MERINO, E. A. D. A gestão de design como estratégia organizacional. Londrina: Eduel, 2008.

MORELLI, G. (Coord.) Cara brasileira: a brasilidade nos negócios, um caminho para o “made in Brazil”. Brasília: Sebrae, 2002.

PALOMINO, E. A moda. São Paulo: Publifolha, 2003.

PHILLIPS, P. L. Briefing: a gestão do projeto de design. São Paulo: Blücher. 2008.

TREPTOW, D. Inventando moda: planejamento de coleção. Brusque: Doris Treptow, 2005.

Published

2010-01-24

How to Cite

VATRAS, A. Design as a management strategy. dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda, [S. l.], v. 4, n. 8, p. 96–102, 2010. DOI: 10.26563/dobras.v4i8.239. Disponível em: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/239. Acesso em: 1 apr. 2025.

Issue

Section

Articles