Clothing in Ethnoscenology
DOI:
https://doi.org/10.26563/dobras.v8i17.15Keywords:
costume, clothing, spectacle, ethnoscenology.Abstract
This paper is a study on costume that seeks to use some information of the Ethnoscenology and some topics covered by this science. To do this, the text adds references on performance, ritual, everyday practices, costume and clothing.Downloads
References
CAMARGO, Giselle Guilhon Antunes. Desconstruindo para construir. In: BIÃO, Armindo. (Org.). Artes do corpo e do espetáculo: questões de etnocenologia. Salvador: P&A, 2007.
COHEN, Renato. Performance como linguagem. São Paulo: Perspectiva, 2009.
CAMPOS, Marcio D’Olne. Etnociência e Etnocenologia: interfaces. Disponível em: . Acesso em: 10 maio 2014.
CRUZ, Jorge Luiz. Desfile, ritual e performance. Senai/Cetiqt Art/Uerj. Disponível em: <http://www.leiamoda.com.br/leiamoda/content/materia.php?idText=2195&secao=leiaartigos>. Acesso em: 15 jul. 2010.
GREINER, Christine; BIÃO, Armindo. Etnocenologia: textos selecionados. São Paulo: Annablume, 1999.
LURIE, Alison. A linguagem das roupas. Rio de Janeiro: Rocco, 1997.
MOURA, Milton. Etnocenologia e Etnoculinária do acarajé, Vivaldo da Costa Lima. Cadernos do GIPE CIT, Salvador: Universidade Federal da Bahia, n. 1, nov. 1998, p. 30-32.
MUNIZ, Rosane. Vestindo os nus: o figurino em cena. Rio de Janeiro: Senac, 2004.
SANTA BRÍGIDA, Miguel. A etnocenologia como desígnio de um novo caminho para a pesquisa acadêmica: ampliação do modo e do lugar de olhar a cena contemporânea. In: COLÓQUIO INTERNACIONAL DE ETNOCENOLOGIA, V, 2007, Salvador. Anais... Salvador: UFBA, 2007.
VIANA, Fausto; MUNIZ, Rosane. De quando o Conde Drácula conheceu a baiana. dObra[s], São Paulo: Estação das Letras e Cores, v. 4, n. 8, 2010, p. 14-18. DOI: https://doi.org/10.26563/dobras.v4i8.220
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyrights of the works published in this journal belong to the author, and dObra[s] holds the rights of first publication. Due to their publication in this open access journal, any work here is free to use, with its own attributions, in educational and non-commercial applications.