Can we account for taste?
DOI:
https://doi.org/10.26563/dobras.v7i15.74Keywords:
taste, fashion, transdisciplinary.Abstract
This article presents a historical overview of curriculum theory, with emphasis on the Theory of Meaning in Life, Phenix. Such theories are the base for a transdisciplinary research about how taste can be approached in the Fashion Design field, the main purpose of this paper.
Downloads
References
BAUDRILLARD, J. Simulacros e simulações. Lisboa: Relógio D’Água, 1991.
DEBORD, G. A sociedade do espetáculo. Rio de Janeiro: Contraponto, 2009.
GIDDENS, A. Modernidade e identidade. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2002.
GOROVITZ, M. Da educação do juízo de gosto. Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos, Brasília: Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (Inep), v. 79, n. 193, p. 86-94, set./dez. 1998. Disponível em: <http://rbep.inep.gov.br/index.php/RBEP/article/ DOI: https://doi.org/10.24109/2176-6681.rbep.79i193.1020
viewFile/206/207>. Acesso em: 28 jan. 2014. DOI: https://doi.org/10.1177/0269215513508685
LIPOVETSKY, G. O império do efêmero: a moda e seu destino nas sociedades modernas. São Paulo: Companhia das Letras, 1989.
LURIE, A. A linguagem das roupas. São Paulo: Rocco, 1997.
MARX, K. Manuscritos econômico-filosóficos e outros textos escolhidos. São Paulo: Abril Cultural, 1987.
MORAES, S. E. Interdisciplinaridade e transversalidade mediante projetos temáticos. Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos, Brasília: Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (Inep), v. 86, n. 213/214, p. 38-54, maio/dez. 2005. Disponível em: DOI: https://doi.org/10.24109/2176-6681.rbep.86i213/214.834
<http://www.rbep.inep.gov.br/index.php/RBEP/article/view/57/59>. Acesso em: 28 jan. 2014.
MORIN, E. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2009.
NEVES, J. Manual de estamparia têxtil. Guimarães, Portugal: Universidade do Minho, 2000.
NUNAN, A. Homossexualidade: do preconceito aos padrões de consumo. Rio de Janeiro: Caravansarai, 2003.
SILVA, T. T. (Org.). Alienígenas na sala de aula: uma introdução aos estudos culturais em educação. Petrópolis, RJ: Vozes, 1995.
______. Documentos de identidade: uma introdução às teorias do currículo. Belo Horizonte: Autêntica, 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyrights of the works published in this journal belong to the author, and dObra[s] holds the rights of first publication. Due to their publication in this open access journal, any work here is free to use, with its own attributions, in educational and non-commercial applications.