Floratta: the costume and the seduction of the senses
DOI:
https://doi.org/10.26563/dobras.v8i18.103Keywords:
costumes, Floratta Cherry, speeches, senses, perfumes.Abstract
In this article, we tried to reflect on the practice of costumes and gestures in the construction of narratives linked to Floratta fragrances Cherry Tree In Bloom and Floratta in
Cherry Petals, both belonging to the trademark O Boticário. As a discursive space of research, there is the advertising film Tree, developed by agency AlmapBBDO.
Downloads
References
ALMAPBBDO. Disponível em: www.almapbbdo.com.br. Acesso em: 15 maio 2015.
CATÁLOGO DAS ARTES. Disponível em: www.catalogodasartes.com.br/Detalhar_Biografia_Artista.
asp?idArtistaBiografia=7640. Acesso em: 10 set. 2015.
COSMETICA NEWS. Disponível em: www.cosmeticanews.com.br. Acesso em: 15 maio 2015.
JAQUET, Chantal. Filosofia do odor. Trad. Michel Jean Maurice Vicent e Maria Angela Mársico da Fonseca Maia. Rio de Janeiro: Forense Universitária, 2014.
LIMA Júnior, Geraldo Coelho. Pele do ator, pele da personagem: entre design de moda e figurino, reflexões para a cena contemporânea. IN:
VIANA, Fausto; MUNIZ; Rosane. Diário de pesquisadores: traje
de cena. São Paulo: Estação das Letras e Cores, 2012. p. 185-200.
MUNIZ, Rosane. Vestindo os nus: o figurino em cena. Rio de Janeiro: Senac Rio, 2004.
NARITA Design. Disponível em: www.naritadesign.com.br. Acesso em: 15 maio 2015.
O BOTICÁRIO. Disponível em: www.boticario.com.br. Acesso em: 15 maio 2015.
OSMOZ. Disponível em: www.osmoz.com.br. Acesso em: 15 maio 2015.
PALLASMAA, Juhani. Os olhos da pele: a arquitetura e os sentidos. Trad. Alexandre Salvaterra. Porto Alegre: Bookman, 2011.
PESSOA, Fernando. O eu profundo e os outros eus. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1974. p. 146.
VIANA, Fausto. Os trajes de Marina Abramovic: a performer... e o flerte com a moda. IN: VIANA, Fausto; MUNIZ, Rosane. Diário de pesquisadores: traje de cena. São Paulo: Estação das Letras e Cores,
p. 51-66.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyrights of the works published in this journal belong to the author, and dObra[s] holds the rights of first publication. Due to their publication in this open access journal, any work here is free to use, with its own attributions, in educational and non-commercial applications.